'Türkiye'nin Sosyal Medya Trendleri' araştırmasında , yöneticilerin dörtte üçünden fazlasının Facebook'a üye olduğu ortaya çıktı.
Konuyla ilgili yapılan açıklamaya göre, ERA Research&Consultancy ve Bersay İletişim Danışmanlığı işbirliğiyle düzenlenen araştırmanın amacı, orta ve büyük ölçekli işletmelerin pazarlama ve iletişim yöneticilerinin sosyal medya algısını ortaya çıkarmak.
Pazarlama ve iletişim yöneticilerinin sosyal medya platformları içinde en yaygın internet üzerinden video izleme, blog okuma ve sosyal ağlarda profilini yönetme/güncelleme olduğu saptanan araştırmada, her gün giriş yapılma oranları açısından başı çeken platform ise sosyal ağlar (profilini yönetme/ güncelleme) olarak belirlendi. Bireysel internet kullanıcılarına paralel olarak, pazarlama ve iletişim yöneticileri nezdinde de kullanım oranı en yüksek olan sosyal ağ, Facebook olarak tespit edilen araştırmada, yöneticilerin dörtte üçünden fazlası (yüzde 80) Facebook'a üyeyken, yaklaşık yarısı (yüzde 4
ise aktif olarak Facebook kullanıyor.
Facebook'tan sonra kullanımın en yüksek olduğu ağların Linked-in ve Twitter, Linked-in'e üye olanların oranının yüzde 60, Twitter'a ise yüzde 54 olduğu ortaya çıkan araştırmada, aktif kullanım oranı da benzer biçimde bu iki sosyal ağ için Facebook'a kıyasla daha düşük. Pazarlama ve iletişim yöneticilerinin çoğunluğunun sosyal medyanın kurumların dış ilişkilerini olumlu yönde etkilediği düşünülen araştırmada olumlu bulma oranı kurum içi ilişkiler için ise yüzde 52 seviyesinde kaldı.